خانه عباسی ها+عکس و تاریخچه

خانه عباسی ها+عکس و تاریخچه

خانه عباسی ها کاشان،خانه عباسی ها پلان،خانه عباسی ها در کاشان،خانه ی عباسی ها،پلان خانه عباسی ها کاشان

خانه عباسی ها را در بسیاری از سریال های تلویزیونی دیده ایم .جالب است بدانید که وارد خیابان علوی کاشان که می شوید، خانه ای قدیمی و زیبا مقابلتان ظاهر می گردد که زینت این خیابان است. عمارتی که برعکس محوطه کویری منطقه، بسیار سرسبز است. البته گچ بری های زیبا و شیشه کاری های رنگی از مشخصات خانه عباسیان می باشد.بهتر است بدانیدکه خانه ای که تا به حال فیلم ها و سریال های زیادی مثل مسافر ری، ملاصدرا، خانه ای در تاریکی و … در آن ساخته شده و حالا این عمارت اعیانی به خاطر همه خصوصیات منحصر به فردش، نامزد دریافت جایزه زیباترین معماری ایران گشته است.

خانه عباسی‌ها،تاریخچه خانه عباسی‌ها

قابل ذکر است که خانه عباسیان دارای 5 طبقه و زیربنایی در حدود 7 هزار متر مربع است. در واقع پس از فوت صاحب اول این خانه، عمارت عباسیان به مرور زمان به پنج باب خانه جداگانه تقسیم شده است که تا به امروز چهار خانه آن خریداری شده و بار دیگر به هم متصل شده اند.

خانه عباسی‌ها،تاریخچه خانه عباسی‌ها

بهتر است بدانید که در گذشته حیاط اندرونی خانه عباسیان محل زندگی افراد خانواده بوده است. در واقع این حیاط دارای اتاق های متعدد تودرتو، اتاق شاه نشین، اتاق نیایش، رختشویخانه، مطبخ، چاه آب، سرداب و … می باشد. لازم به ذکر است که حیاط حوضخانه از معماری خاصی برخوردار است چرا که از طریق کانال هایی، آب قنات به خانه منتقل می گردد، کانال هایی که از میان پایه های خشتی حیاط حوضخانه عبور نموده اند.

خانه عباسی‌ها،تاریخچه خانه عباسی‌ها

خانه با حجاب:یکی از ویژگی های عمارت عباسیان در این است که این خانه از قسمت های تابستانی و زمستانی نشین ساخته شده است. به همین خاطر اگر شما در هر فصل از سال پا به این بنای تاریخی بگذارید می توانید با توجه به وضعیت آب و هوایی آن فصل، قسمتی از این خانه رابرای اتراق انتخاب نمایید.

خانه عباسی‌ها،تاریخچه خانه عباسی‌ها

شاید بد نباشد که اگر روزی مسیرتان به شهر کاشان افتاد حتما این بنای زیبای تاریخی را ببینید.

خانه عباسی ها+عکس و تاریخچه

مطالب مرتبط:

خانه طباطبایی ها


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
حمام گلشن+تاریخچه و عکس

حمام گلشن+تاریخچه و عکس

حمام گلشن لاهیجان،حمام گلشن کجاست، آدرس حمام گلشن،عکس حمام گلشن

در لاهیجان بنای تاریخی به نام حمام گلشن وجود دارد. بهتر است بدانید که حمام گلشن لاهیجان که در محله میدان در مقابل مسجد جامع و بقعه چهارپادشاهان قرارگرفته است در سال 1239 هجری قمری دوران فتحعلی شاه قاجار و حاج علی اکبر حاکم لاهیجان بنا شده است.

حمام گلشن،تاریخچه حمام گلشن

لازم به ذکر است که در آن دوران استفاده از حمام های داخل خانه در شمال کشور خیلی کم معمول بوده و فقط شاهزادگان و امرا و حاکمان صاحب منزلی بودند که دارای حمام بود لذا بنابر ضرورت گرمابه گلشن لاهیجان در سطح وسیع و با عظمت و زیبایی ویژه ای ساخته شد این گرمابه دارای دو سربینه بود( حالت اولیه) قسمت اول که ورودی های حمام به آن متصل بوده محل استفاده افراد معمولی و سربینه دوم که کوچکتر و از نظر ارتباط با هوای آزاد و سرد بیرون در امان بیشتری بود مربوط به افراد ثروتمند و غنی بوده است که در سال 1344 هجری شمسی بعلت ادامه خیابان حافظ جنوبی بخش مهمی از سربینه بزرگ و قدیمی ازبین رفت و ارتباط اولیه حمام بهم خورده است در نتیجه تغییراتی در معماری داخلی گرمابه برای ادامه استفاده از آن بوجود آمد. ازجمله تغییرات، تبدیل نظافتخانه قدیمی به سربینه بوده است.

حمام گلشن،تاریخچه حمام گلشن

بهتر است بدانید که بنای حمام پلان کثیر الاضلاع داشت و برای ساخت آن از آجر قرمز محلی، ساروج و گل آهک استفاده می شده است.البته در تعمیرات اخیر پس از زلزله گیلان برای استحکام بنا از مصالح جدید استفاده شده است. د رواقع در سنگ کاری شده امروزی حمام در کوچه ای در ضلع جنوب آن واقع شده است و با گذر از ورودی به رخت کن می رسیم. البته طول رخت کن حدود 10 متر و در سمت راست آن، اتاقکی در سطح پایین تر واقع شده است که به گرمخانه معروف می باشد.

حمام گلشن،تاریخچه حمام گلشن

جالب است بدانید که در قسمت های مختلف حمام معمار با استفاده از اسلوب های خاص و با انواع آجر چینی به مسقف کردن بنا همت گماشته است. در واقع گرمخانه یا فضای بالای صحن حمام در قسمت بالایی ستون های هشت گانه میانی دارای کاربندی هشت و نیم هشتمی باشد.

حمام گلشن،تاریخچه حمام گلشن

لازم به ذکر است که حمام گلشن در فهرست آثار ملی کشور با شماره 1442 به ثبت رسیده است. درسفر به لاهیجان دیدن این منطقه تاریخی را فراموش نکنید.

حمام گلشن+تاریخچه و عکس

مطالب مرتبط:

حمام وکیل


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : دو شنبه 21 دی 1394
ترشک و خواص آن

ترشک و خواص آن

ترشک چیست،ترشک چیست،گیاه ترشک،گیاه ترشک چیست،گیاه ترشک شبدری

چقدر با خواص گیاه ترشک آشنا هستید. بهتر است بدانید گیاه ترشک، گیاهی غنی از ویتامینC، آهن و فسفر می باشد، در واقع این گیاه در درمان ناراحتی‌های ادراری، کلیوی و اسهال‌خونی کاربرد دارد و برای جبران ویتامین C در بدن مفیدو موثر می باشد.بهتر است بدانید که ترشک ایرانی گیاهی متعلق به خانواده علف هفت‌بند که بعضی منابع طب گیاهی آن را حمّاض نامیده‌اند، البته برگ‌های آن ترش مزه است ساقه آن برافراشته و گل‌ها در ساقه گل‌دهنده پراکنده‌ هستند.

ترشک،خواص ترشک
لازم به ذکر است که در ترشک پتاسیم اگزالات و تارتاریک اسید وجود دارد. البته سدیم، پتاسیم، کلسیم و فسفر در ترکیب آن گزارش شده است.جالب است بدانید که  ترشک برای جبران ویتامین C در بدن مفید است، بهتر است بدانید که در ناراحتی‌های ادراری، کلیوی و اسهال‌خونی کاربردی است .در ضمن ترشک ایرانی در اگثر مناطق استان گسترش دارد، اما هنوز به‌عنوان گیاه دارویی شناخته شده نیست و دربیشتر روستاهای منطقه قائنات می‌توان آن را مشاهده کرد و به چشم می خورد.

ترشک،خواص ترشک

قابل ذکر است که  در میان عشایر رسماست که از دانه‌های این گیاه استفاده می‌کنند. بدنیست بدانید که طریقه استفاده‌ی آن هم به این ترتیب است که دانه‌های این گیاه را می‌کوبند و پس از مرطوب کردن در محل درد و مفاصل می‌گذارند و به‌عنوان مُسَکن و ضد درد از آن استفاده می‌برند.
ترشک،خواص ترشک

بدنیسصت بدانید که هم‌چنین این گیاه دارویی اشتها‌آور و تصفیه‌کننده و هضم‌کننده بسیار خوبی می باشدو به‌خاطر خاصیت تصفیه‌کنندگی‌اش برای کسانی که دارای جوش‌های موضعی و پوستی هستند بسیار مفید و موثر است.

ترشک،خواص ترشک
بد است بدانید که  این دارو به علت داشتن اسید اکسولید نباید زیاد و بطور مداوم مورد مصرف قرار گیرد، چون برای مثانه و کلیه می‌تواند مضر باشد. البته برای استفاده‌ی موضعی از این دارو اگر برگ یا دانه‌ی له شده، پخته شده یا جوشانده آن روی دمل‌ها گذاشته شود به راحتی درمان می‌گردد از خواص درمانی این گیاه مفید استفاده کنید.

ترشک و خواص آن

شنگ

شاهی

ریحان

ترخون

شوید


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : یک شنبه 20 دی 1394
نمک دریا و خواص آن

نمک دریا و خواص آن

نمک دریا چیست،نمک دریا و مو،نمک دریا،نمک دریا برای پوست،نمک دریا دکتر روازاده

نمک دریا مدتی است که به جای نمک خانگی استفاده می شود .بهتر است بانید که نمک دریا به طور کلی به نمک هایی گفته می شود که مستقیما از آب دریا یا اقیانوس به دست آیند.در واقع آب را توسط کانال هایی وارد سینی های سفالی نمک گیری می نمایند تا نور خورشید و وزش باد ، به طور طبیعی موجب تبخیرآب و تهیه نمک گردد.

نمک دریا،خواص نمک دریا
جالب است بدانید که در تهیه انبوه، آن را به انداره دیگر نمک ها تصفیه نمی کنند و دارای املاح دیگری چون آهن، منیزیم، کلسیم، پتاسیم، منگنز، روی و ید می باشد.بدنیست بدانید که اثرات ناشی از سدیم برروی فشار خون سدیم حجم خون را زیاد می دهد، باعث بروز استرس می شود، ضربان قلب را افزایش می دهد و رگهای خونی را منقبض می نماید. و اینها همه عواملی است که موجب ایجاد فشار خون بالا می شود. به وسیله منیزیم خنثی می گردد.

نمک دریا،خواص نمک دریا
لازم به ذکر است که نمک دریا دارای منیزیم است درحالی که نمک سفره عاری از آن است. گفتنی است که به همین دلیل نمک دریا خیلی کمتر موجب بالارفتن فشار خون می گردد.جالب است بدانید که طرفداران این نوع نمک از طعم خالص و فواید املاح موجود در این نمک صحبت به میان می آورند. البته بهترین مکان های تهیه این نوع نمک، دریای مدیترانه، دریای شمال و اقیانوس اطلس(به ویژه در ساحل بریتانی فرانسه ) است.
لازم به ذکر است که این نمک سالم تر و مزه دارتر از نمک سفره است و به صورت دانه های درشت، سائیده و کاملاً نرم در دسترس می باشد.
در ضمن نمک دریا بطور طبیعی خاکستری رنگ و حاوی دانه های درشت تر از نمک سفره می باشد.

نمک دریا،خواص نمک دریا
بدنیست بدانید که اگر شما آن را به رنگ سفید خالص دیده اید مطمئن باشید که آن را به وسیله مواد شیمیایی سفید کرده اند و این نشانه آن است که باید از خوردن آن پرهیز نمایید.این نمک را می توانید از عطاری ها تهیه فرماییداما مراقب باشید با اینکه این نمک عوارض نمک سفره را ندارد اما در مصرف این نمک هم نباید زیاده روی کنید.

نمک دریا،خواص نمک دریا

این نمک از دریا تهیه می شود.

نمک دریا و خواص آن

مطالب مرتبط:

نمک

فلفل سیاه

زنجبیل

رازیانه

زیره سیاه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : جمعه 18 دی 1394
شیرین بیان وخواص آن

شیرین بیان وخواص آن

شیرین بیان معده،شیرین بیان خواص،شیرین بیان در بارداری،شیرین بیان برای پوست،شیرین بیان به انگلیسی

گیاهان زیادی در اطراف ما هست که خواص درمانی ویژه ای دارند. بدنیست بدانید که برگ های گیاه شیرین بیان مرکب از تعدادی برگچه های سبز رنگ می باشد. در واقع گل های این گیاه به رنگ بنفش، سفید و زرد هستند.لازم به ذکر است که ریشه شیرین بیان به طور خیلی عمیق در زمین فرو می رود.البته پوسته ریشه گیاه شیرین بیان قهوه ای سیر و سیاه می باشد و مغز ریشه زرد رنگ بوده و طمزه آن بسته به انواع مختلف تغییر می نماید.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان
خواص شیرین بیان را بدانید
جالب است بداند یکه با اهمیت ترین خاصیت شرین بیان درمان کننده زخم معده و سرطان معده است برای این منظور شربت شیرین بیان را تهیه کرده و هر روز به مقدار یک قاشق غذا خوری قبل از غذا به مریض بدهید و اگر این عمل را تا 4 ماه تکرار کنید شخص معالجه خواهد گشت بدنیست بدانید که گیاه شیرین بیان برای تقویت عمومی بدن مفید است و خوردن آن از پیری زودرس جلوگیری می کند و برای نرم کردن سینه مفید می باشد.بهتراست بدانید که برای درمان موخوره چای شیرین بیان را به سر بمالید .جالب است بدانید که جهت رفع سنگینی معده و هضم غذا بعد از غذا یک فنجان از جوشانده شیرین بیان میل نماید . برای رفع بوی بد بدن، زیر بغل و بین انگشتان پا برگ شیرین بیان را به صورت ضماد مصرف کنید.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان

جالب است بدانید که شیرین بیان چشم را تقویت کرده و رفع سردرد می کند و برای این منظور 2 گرم ریشه شیرین بیان را پودر کرده و با یک گرم شکر و یک گرم رازیانه مخلوط کنید سپس آن را در آب خیس کرده و هر روز بخورید. بدنیست بدانید که برای درمان سوختگی های شدید برگ خشک شیرین بیان را سائیده با روغن زیتون مخلوط نموده به صورت مرهم بمالند.چه کسانی باید از مصرف شیرین بیان خودداری کنند؟در واقع کسانی که فشار خون دارند از خوردن شیرین بیان خودداری نمایید.لازم به ذکر است که برای بیماران مبتلا به دیابت شیرین بیان ممنوع می باشد. مدت استفاده شیرین بیان نباید بیش از 3 هفته باشد.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان

طرز تهیه دم کرده شیرین بیان :لازم به ذکر است که برای درست کردن دم کرده ی شیرین بیان باید 50 گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کنید و در یک لیتر آب جوش بریزید و بگذارید مدت 10 دقیقه دم بکشد.دقت کنید که برای درست کردن جوشانده شیرین بیان نیز باید 50 گرم ریشه شیرین بیان بدون پوست را آسیاب کرده و در 100 گرم آب بریزید و آنقدر بجوشانید که دوسوم آن باقی بماند.

شیرین بیان،خواص شیرین بیان

ما باشناخت این داروهای گیاهی می توانیم در جای مناسب از آنها استفاده کنیم.

شیرین بیان وخواص آن

مطالب مرتبط:

رازیانه

شاهدانه

خردل

زیره سیاه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : پنج شنبه 17 دی 1394
کلم چینی و خواص آن

کلم چینی و خواص آن

کلم چینی،خواص کلم چینی،عکس کلم چینی،کلم پیچ چینی،شکل کلم چینی

کلم چینی یا بوک چوی یک کلم متفاوت است که شبهاهت زیادی به کاهو دارد. لازم به ذکر است که کلم سفید چینی هزاران سال پیش در چین کشت شد و از آن به بعد در سرتاسر دنیا شایع شد. لازم به ذکر است که کلم چینی گیاهی از خانواده چلیپاییان است. البته در این خانواده سبزیجاتی مانند کلم پیچ، کلم بروکلی، گل کلم، کلم بروکسل، سبزیجات سبزبرگ و تربچه دیدیه می شود. این سبزیجات مغذی، کالری پایینی دارند. بدنیست بدانید که اگر به دنبال تغذیه سالم هستید سبزیجات خانواده چلیپاییان مانند کلم چینی را در قسمت بالای لیست برنامه غذاییتان قرار دهید.جالب است بدانید که خوردن یک لیوان آب کلم چینی خام ۵% نیاز روزانه به پتاسیم، ۶۲% ویتامین آ ، ۸% کلسیم، ۵% ویتامین بی ، ۳% منیزیم؛ ۳% آهن و ۵۲% ویتامین C را فراهم می‌کند. کلم چینی همچنین دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری مانند فسفر، روی، سدیم، مس، منگنز، سلنیم، نیاسین، فولیت، چولین، بتاکاروتن و ویتامین K می باشد.

کلم چینی،خواص کلم چینی،کلم بوک چوی

فواید مصرف کلم چینی را بدانید :لازم به ذکر است که کلم چینی و دیگر سیزیجات خانواده چلیپائیان دارای خواص ضد سرطانی می‌باشند.مطالعات مختلف نشان داده‌اند افرادی که سبزیجات این خانواده را بیشتر مصرف می‌کنند دارای کمترین میزان ابتلا به سرطان سینه، ریه، پروستات و روده هستند. قابل ذکر است که سولفور موجود در این سبزیجات تبدیل به ایزوتیوسیانات در بدن می‌شود و این ترکیبات به بدن در مقابله با سرطان یاری می رسانند.

کلم چینی،خواص کلم چینی،کلم بوک چوی

سلامت استخوان:بدنیست بدانید که آهن، فسفر، کلسیم، منیزیم، روی و ویتامین K موجود در کلم چینی همگی در سالم و قوی نگه داشتن استخوانها نقش دارند.مصرف کم ویتامین K با پوکی استخوان در ارتباط است. در واقع مصرف مناسب ویتامین Kبرای سلامتی بسیار با اهمیت است زیرا این ویتامین به عنوان تعدیلگر پروتئینهای ماتریکس استخوان عمل کرده و موجب جذب بیشتر کلسیم در استخوان شده و مانع از دفع آن به همراه ادرار می‌شود. سلامت قلب:بدنیست بدانید که فولیت، پتاسیم، ویتامین Cو ویتامین B6موجود در کلم چینی همراه با فقدان کلسترول آن همگی به سالم نگه داشتن قلب کمک می رسانند. سیستم دفاعی بدن: سلنیوم موجود در کلم چینی از طریق تولید سلولهای T کشنده باعث ارتقا سیستم ایمنی بدن در مقابله با عفونت می گردد. خوب است بدانید که کلاژن، سیستم حمایت کننده پوست، وابسته به ویتامین C است. ویتامین C در بدن به عنوان آنتی اکسیدان عمل کرده و موجب جلوگیری از آسیب ناشی از آفتاب، آلودگی و سیگار به پوست می‌شود. ویتامین C همچنین به کلاژن در صاف کردن بافت پوست و از بین بردن چروکهای پوست کمک می‌ نماید.

کلم چینی،خواص کلم چینی،کلم بوک چوی

خطرات احتمالی ناشی از مصرف کلم چینی چیست؟بهتر است بدانید که از کلم چینی بعنوان یکی از غذاهای ایجاد کننده تورم تیروئید یاد می‌شود. این سبزی با جلوگیری از جذب آیودین موجب اختلال در کار غده تیروئید می‌شود. این عملکرد به دلیل وجود آنزیم میروسیناس موجود در سبزیجات خانواده چلیپائیان است که در هنگام پخت از بین می‌رود. مقدار مصرف بالای کلم چینی خام برای بدن خطرناک است. لذا توصیه می‌شود خام این سبزی را به مقدار متوسط مصرف کنید. اگر داروهای رقیق کننده خون مانند کودامین مصرف می‌کنید نباید بلافاصله بعد از خوردن آن سبزیجات حاوی ویتامین K مصرف نمایید.

کلم چینی،خواص کلم چینی،کلم بوک چوی

سعی کنید از تمامی سبزیجات در وعده های غذایی خود استفاده کنید.

کلم چینی و خواص آن

مطالب مرتبط:

کلم بنفش

کلم بروکلی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : چهار شنبه 16 دی 1394
خرفه و خواص آن

خرفه و خواص آن

خرفه به انگلیسی،خرفه خواص،خرفه چیست،خواص خرفه

گیاه خرفه گیاه پرخاصیتی است که برای درمان بسیاری از بیماریها استفاده می شود.

بهتر است بدانید که در خصوص خاستگاه اولیه آن اختلاف نظر وجود دارد، ولی در کشورهای ایران، استرالیا، هند، آفریقای شمالی و در آمریکا رشد می‌کند. البته خرفه برگ‌های گرد کشیده با ساقه گوشتی به رنگ قرمز ارغوانی دارد. در واقع گل‌های آن به رنگ زرد در انتهای ساقه تشکیل شده و ابتدای روز تا ساعت 9 الی 11 باز است.
بهتر است بدانید که ریشه گیاه راست است و انشعابات فیبری دارد که می‌تواند به اعماق خاک نفوذ و از رطوبت زیرین خاک استفاده می نماید لازم به ذکر است که این گیاه دارویی که اغلب به صورت خودرو در باغچه منازل، کنار جوی‌ها و در مناطق مرطوب می‌روید، شاید زیاد مورد توجه قرار نگیرد اما اکنون کشف‌های مهمی در مورد آن انجام شده که توسط سازمان بهداشت جهانی لقب اکسیر جهانی (Global panacea) به آن داده شده است. لازم به ذکر است که این گیاه از سوی این سازمان شایع ترین گیاه دارویی مورد استفاده در جهان نامیده شده است.اغلب قسمت‌های هوایی این گیاه که شامل برگ، ساقه و دانه‌های آن است، مورد استفاده قرار می گیرد.و این گیاه بسیار پر خاصیت است.
خرفه،خواص خرفه
خواص گیاه خرفه در طب سنتی را بشناسید
جالب است بدانید که خرفه از نظر طبیعت طبق نظر حکمای طب سنتی خیلی سرد و تر و دارای نیروی قابضه است.امام صادق (ع) می فرمایند: بر روی زمین سبزی خوردنی شریف‌تر از آن نیست و سبزی خوردنی حضرت فاطمه (س) است  لازم به ذکر است که این گیاه در مصرف داخلی قطع کننده و بند آورنده خون‌ریزی است و همچنین عصاره ساقه و برگ آن برای درمان بیماری‌های کبدی موثرمی باشد. بدنیست بدانید که از جوشانده این گیاه که آب آن گرفته شده است در معالجه اسهال و برای رفع سرفه، تسکین دردهای سینه و سوزش مجرای ادرار و مثانه و برطرف شدن  حرارت رحم و سوزش آن استفاده می‌شود.

خرفه،خواص خرفه
بدنیست بدانید که جویدن برگ آن به مقدار کم، کندی دندان را برطرف می‌کند (که از خوردن میوه ترش و یا علت دیگری ایجاد شده باشد) و زیاد جویدن آن کندی دندان ایجاد می‌نماید. لازم به ذکر است که از عصاره آن برای التهاب‌های گرم چشم با مالیدن در محل ملتهب استفاده می‌شود.بهتر است بدانید که  اشتها را کاهش می‌دهد و اسراف در خوردن آن، نور چشم را نقصان می‌دهد. لازم به ذکر است که  افراد سرد مزاج باید آن را با نعناع و کرفس بخورند.
خرفه،خواص خرفه

به یاد داشته باشیدکه ارزش غذایی این سبزی به مراتب بیشتر از بعضی سبزیجات معمول است لذا توصیه به تازه‌خوری برگ‌های این سبزی با ماست یا اضافه کردن چند گرم از آن به سالاد مناسب می باشد.
خرفه،خواص خرفه
خواص تخم خرفه را بشناسید
لازم است بدانیدکه از خواص تخم خرفه می‌توان به تصفیه کنندگی خون، رفع التهابات گوارشی، رفع سرفه و تسکین دهنده تشنگی اشاره نمود. جالب است بدانید که از تخم خرفه همچنین در شیرینی پزی و برای تزئین، به خصوص تزئین شیرینی نان برنجی استفاده می‌شود.بدنیست بدانید که تخم خرفه تقویت کننده قوای عمومی بدن است. حتما از این گیاه پر خاصیت در منزل استفاده نمایید.

خرفه و خواص آن

مطالب مرتبط:

سیاه دانه

شاهدانه

فلفل سیاه

دارچین


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : سه شنبه 15 دی 1394
توت سفید و خواص آن

توت سفید و خواص آن

توت سفید به انگلیسی،توت سفید خواص،توت سفید و دیابت،توت سفید در بارداری،توت سفید و قند خون

لازم به ذکر است که درخت توت سفید، بزرگ، تنومند و دارای برگ های پهن می باشد که در تغذیه ی کرم های ابریشم مورد استفاده قرار گرفته است.در واقع قسمت هایی که در تغذیه و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرند، عبارت هستند از: میوه، برگ، شیره، پوست شاخه های تازه می باشد. بهتر است بدانید که توت سفید میوه ای آب دار، ریز، شیرین و لذیذ است. البته توت سفید را تازه می خورند و برای مصارف زمستان آن را خشک کرده و مانندکشمش میل می کنند.

توت سفید،خواص توت سفید

خواص درخت توت سفید را بشناسید

بدنیست بدانید که جوشانده ی پوست خشک شاخه های جوان و تازه ی درخت توت برای لینت مزاج مفید و مو ثرمی باشد.در واقع جوشانده ی برگ آن با برگ انگور جهت رنگ مو استفاده می شود. لازم به ذکر است که از ضماد کوبیده برگ آن با روغن زیتون برای درمان سوختگی استفاده میگردد.بهتر است بدانید که اگر برگ تمیز درخت توت سفید را بکوبید، شیره ای از آن به دست می آید که التیام و جوش خوردن زخم ها را زودتر درمان می نماید.

توت سفید باخاصیت پیشگیری از سرطان:

لازم به ذکر است که توت ها منبع خوبی از فیتونوترینتی توانا به نام رزوراترول(resveratrol) هستند که در انگور نیز یافت می شوند. محققان معتقدندکه با کمک این ماده ی غذایی گیاهی می توانند هم از بروز سرطان ها پیشگیری کنند و هم این که با سرطان ها بجنگند.

توت سفید،خواص توت سفید

جالب است بدانید که توت ها به دلیل وجود رزوراترول می توانند باعث افزایش طول عمر افراد شوند.لازم به ذکر است که در طب چینی، توت ها به عنوان یک عامل تصفیه ی خون در نظر گرفته می شوند، به این معنا که خون را تمیز کرده، تولید آن را افزایش داده و به طور کلی موجب تقویت کل سیستم خونی میگردد.بهتر است بدانید که در طب چینی این عقیده وجود دارد که توت سفید موجب تقویت عملکرد کلیه ها خواهد شد. بدنیست بدانید که یکی دیگر از باورهای موجود در طب چینی این است که توت سفید به طور موثری می تواند کبد را پاک و تمیز کند.

توت سفید،خواص توت سفید

درمان سرماخوردگی و آنفلوآنزا با توت سفید

به یاد داشته باشید که در ترکیه، شیره ی توت به عنوان یک درمان برای سرماخوردگی و آنفلوانزا به کار می رود. اثر بخشی این روش به دلیل وجود ویتامین C بالای این ماده ی غذایی می باشد.

درمان سفید شدن زودرس موهابا توت سفید:

جالب است بدانید که در بسیاری از کشورها از توت ها برای درمان و علاج سفید و یا خاکستری شدن زودرس موها استفاده می گردد.

توت سفید،خواص توت سفید

لازم به ذکر است که به طور کلی بهترین موقع خوردن توت، صبح ناشتا و یا عصر در فاصله غذای ظهر و شام است که زود هضم می شود و مواد غذایی آن بهتر جذب بدن می گردد.اغلب اگر روی غذاهای سنگین به ویژه گوشتی، آن را بخورند هضم آن مشکل خواهد شد و تولید نفخ در شکم و روده ها می کند.

از خواص این میوه سرشار از ویتامین استفاده نمایید.

توت سفید و خواص آن

مطالب مرتبط:

آلبالو

گیلاس

زغال اخته

شاه توت

توت فرنگی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : دو شنبه 14 دی 1394
خردل و خواص آن

خردل و خواص آن

خردل چیست،خردل خواص،خردل وحشی،خردل فوائد،خردل سفید

قابل توجه است که در پزشکی از خردل به دو صورت استفاده می‌ کنند: یکی خردل سفید و دیگری خردل سیاه. خردل سیاه به صورت دانه و خردل سفید به صورت آرد مورد استفاده قرار می گیرد.بیشتر مردم خردل را به صورت سس استفاده می‌نمایند که ترکیبی از دانه کوبیده‌ی خردل سفید و سرکه، روغن زیتون، نمک و فلفل می باشد.لازم به ذکر است که باید بدانید که این گیاه برای درمان بیماری‌ها و ناخوشی‌های زیادی موثر  و مفیداست مثل سرماخوردگی، کمردرد، یبوست، سرفه و غیره.
خردل،خواص خردل

یکی از خواص خردل ضد یبوست بودن است . جالب است بدانید که برگ‌های خردل سرشار از ویتامین C می باشد و در کشور چین آن‌ها را به عنوان تقویت کننده و برای تصفیه‌ی خون به غذا اضافه می‌نمایند.بهتر است بدانید که زمانی که بی اشتها می‌شوید و یا احساس سنگینی می‌کنید جوشانده‌ی خردل می‌تواند کمکتان کند

خواص خردل برای درمان سرماخوردگی را بشناسید

بدنیست بدانید که اگر بینی‌تان گرفته است سراغ خردل بروید. در واقع خردل حاوی ترکیباتی مثل «میروزین» و «سینیگرین» است که خلط‌ها را روان و دفع آن‌ها را سهل تر می‌کند.
خردل،خواص خردل

خردل کمردرد و روماتیسم را تسکین می‌دهد و دردش را بهبود می بخشد.بهتر است بدایند که زمانی که کمردرد دارید یا از دردهای روماتیسمی رنج می‌برید، خردل یک مسکن و گرم کننده‌ی خوب مفاصل می باشد.
خردل،خواص خردل

لازم به ذکر است که خردل سرفه را درمان می‌کند
خردل با عفونت‌های مجرای تنفسی مقابله می‌نماید. اگر سرفه می‌کنید خردل را حتما استفاده نمایید.
روش استفاده: یک پیمانه پودر خردل سیاه را با دو پیمانه آرد گندم و مقداری آب مخلوط نماییدو هم بزنید تا به صورت خمیر در بیاید. خمیر را روی یک حوله پخش کنید و حوله را تا کنید. روی گلو و سینه‌تان وازلین بزنید و سپس مرهم را روی آن قرار دهید. البته این مرهم باید حداکثر 15 دقیقه روی پوستتان باشد و بیش از این مدت امکان دارد روی پوست ایجاد التهاب بکند. توجه داشته باشید این مرهم برای افرادی که از واریس رنج می‌برند توصیه نمی‌گردد

خردل،خواص خردل

از خواص بی شمار خردل بهره ببرید

خردل و خواص آن

مطالب مرتبط:

تخم شربتی

رازیانه

فلفل سیاه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : یک شنبه 13 دی 1394
تخمه آفتاب‌گردان و خواص آن

تخمه آفتاب‌گردان و خواص آن

تخمه آفتابگردان در بارداری،تخمه آفتابگردان در بارداری،تخمه آفتابگردان چاق کننده است،خواص تخمه آفتابگردان،تخمه آفتاب گردان خام

جالب است بدانید که تخمه‌ی آفتاب‌گردان سرشار از فسفر، منگنز، روی، پتاسیم، منیزیم و آهن می باشد که در این مورد آخر می‌تواند با جوانه‌ی گندم، جگر و یا زرده‌ی تخم مرغ وارد رقابت گردد.در واقع این تخمه های پرطرفدار همچنین سرشار از ویتامین B و ویتامین E می‌باشند.بدنیست بدانید که تخمه آفتاب‌گردان انرژی دهنده بسیار خوبی است. لازم به ذکر است که یک مشت تخمه‌ی آفتاب‌گردان 55 درصد تیامین یا همان ویتامین B1 مورد نیاز روزانه‌ی ما را تأمین می نماید . همچنین بدنیست بدانید که تخمه آفتاب‌گردان حاوی میزان قابل توجهی فولات (اسیدفولیک) و اسید پانتوتنیک یا ویتامین B5 و ویتامین‌های دیگر گروه B می‌باشد. این ویتامین‌ها موجب می‌شوند که بدن به خوبی بتواند از هیدرات‌های کربن (قندها) استفاده کند و پرانرژی باشد

تخمه آفتاب‌گردان،خواص تخمه آفتاب‌گردان
بدنیست بدانید که تخمه آفتاب‌گردان باعث کاهش کلسترول خون می گردد. لازم به ذکر است که تخمه های آفتاب‌گردان سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی پُلی، به خصوص به صورت اسید لینولئیک هستند که یک اسید چرب امگا 6 به شمار می رود. جالب است بدانید که از این گذشته در این تخمه‌ها حدود 20 درصد اسیدهای چرب اشباع نشده‌ی مونو نیز وجود دارد.در واقع این اسیدهای چرب، زمانی که در تعادل با امگا 3 ها قرار بگیرند برای سلامت قلب و عروق بسیار مفیدهستند.
قابل توجه است که تخمه‌های آفتاب‌گردان سرشار از فیتواسترول‌ها هستند؛ یعنی در هر فنجان حدود 270 میلی گرم. البته این ترکیبات ساختاری شبیه به کلسترول دارند و با کلسترول بد خون (LDL) مقابله می‌کنند. بهتر است بدانید که در واقع ترکیبات تخمه‌ی آفتاب‌گردان داخل روده با کلسترول وارد نبرد شده و موجب کاهش جذب آن می‌شوند. به این ترتیب کلسترول از طریق مدفوع برطرف می‌شود.
تخمه آفتاب‌گردان،خواص تخمه آفتاب‌گردان
تخمه‌ی آفتاب‌گردان سرشار از منیزیم می باشد.
بدنیست بدانید که نصف فنجان تخمه‌ی آفتاب‌گردان حاوی حدود 255 میلی گرم منیزیم است. منیزیم یک ماده‌ی مغذی لازم برای بدن می باشدکه مانع سکته‌ی قلبی می‌شود، درواقع اثرات منفی سندروم پیش از قاعدگی را تسکین می‌دهد، فشار خون بالا را کاهش می‌دهد، ضدالتهاب است،موجب کاهش وزن می‌شود، از تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می‌نماید و به بدن کمک می‌کند تا با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقابله نماید.
تخمه آفتاب‌گردان،خواص تخمه آفتاب‌گردان
  تخمه‌ی آفتاب‌گردان باعث تسکین آلرژی و برخی از مشکلات التهابی می‌شود
جالب است بدانید که تخمه‌ی آفتاب‌گردان منبع خوب ویتامین E به شمار می رود. یک مشت از این تخمه‌ها 90 درصد نیاز روزانه‌ی ما به این ویتامین را تأمین می‌کند. این آنتی اکسیدان قوی رادیکال‌های آزاد التهاب‌زا را خنثی می‌ نماید.

تخمه آفتاب‌گردان،خواص تخمه آفتاب‌گردان
لازم به ذکر است که نتیجه‌ی مطالعاتی که روی موش‌های آزمایشگاهی انجام شده نشان می‌دهد ویتامین E سطح التهاب‌ها را کاهش می‌دهد.در واقع تخمه‌ی آفتاب‌گردان برای رشد کودکان و همچنین برای زنان باردار بسیار خوب ولازم است و توصیه می شود مصرف نمایید.

تخمه آفتاب‌گردان و خواص آن

مطالب مرتبط:

کنجد

قیسی

فندوق

بادام


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

کاهش درد قاعدگی با طب سنتی,کاهش درد قاعدگی بعد از ازدواج,برای کاهش درد قاعدگی,

روش کاهش درد قاعدگی,راههای کاهش درد قاعدگی

طی آزمایش هایی که روی زنجبیل شده است به خانمهایی که دچار دردهای قاعدگی بسیار شدید هستند ، توصیه می کنیم از این گیاه بخورند.

زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

 

زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

زنجبیل در بهبود درد دیسمنوره (قاعدگی دردناک) مانند اسید فولیک و ایبوپروفن عمل می کند.

زنجبیل,خواص زنجبیل
میزان اثر بخشی کپسول زنجبیل با داروهای شناخته شده در درمان دیسمنوره، مفنامیک اسید و ایبوپروفن توسط پژوهشگر دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و جمعی از همکارانش انجام شده است.

زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

یافته ها حاکی از آن بود که بهبود شدت دیسمنوره اولیه در سه گروه زنجبیل (64 درصد)، ایبوپروفن (66 درصد) و مفنامیک اسید (58 درصد) تفاوت آماری معنی داری نداشت.

زنجبیل,خواص زنجبیل

زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

به عبارتی کپسول زنجبیل همانند دو داروی شیمیایی مرسوم دردرمان دیسمنوره اولیه موثر بود. نتایج نشان می دهد: کپسول زنجبیل در بهبود شدت دیسمنوره اولیه مانند داروهای رایج در تسکین درد قاعدگی موثر است. بررسی تاثیرات زنجبیل بر دیگر علایم همراه با دیسمنوره اولیه توصیه می شود.

زنجبیل گیاهی برای کاهش درد قاعدگی

مطالب مرتبط:

زنجبیل مفید برای دردهای استخوانی

زنجبیل


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : چهار شنبه 9 دی 1394
انجیر و خواص آن

انجیر و خواص آن

انجیر خشک،انجیر به انگلیسی،انجیر در بارداری،انجیر و دیابت،انجیر سیاه

انجیر میوه خوشمزه و پر خاصیتی است که بدنیست خواصش را بدانید.

لازم به ذکر است که بدانید که طبع انجیر گرم و تر است ، غنی از ویتامینهای مختلف مانند B1 ، این میوه ضد چربی و اوره خون است و میتوان گفت که تصفیه کننده ی خون می باشد. البته به دلیل ویتامین و آنتی بیوتیک هایی که دارد استفاده از آن در دوره نقاهت بسیار مفید و موثر است به ویژه اگر در 10 صبح و 5 عصر استفاده شود. بهتر است بدانید که انجیر نرم کننده ی سینه و روده نیز می باشد.

انجیر،خواص انجیر
انجیر برای کسانی که تنگی نفس دارند خوب و مفیدمی باشد .بهتر است بدانید که انجیر دارای آهن ، برم ، منگنز ، آهک و گوگرد می باشد.لازم به ذکر است که خوردن انجیر قبل از غذا موجب تحریک اشتها می شود و محیط را برای هضم غذا سهل می گردد.درواقع کسانی که یبوست دارند قبل از غذا انجیر میل کنند. کسانی که می خواهند چاق شوند صبح ناشتا انجیر با کمی رازیانه میل نمایید.

انجیر،خواص انجیر
قابل ذکر است که انجیر از ریزش مو جلوگیری می نماید.لازم به ذکر است که انجیر + گردو محرک شهوت می باشد.در واقع انجیر بوی بد دهان را از بین می برد. لازم به ذکر است که سوخته میوه انجیر با روغن کنجد موهای سفید را مشکی می نماید.در واقع سوخته انجیر + گلیسیرین دندانها را سفید و محکم می نماید.

انجیر،خواص انجیر
بهتر است بدانید که جوشانده انجیر برای ذات الریه ، ذات الجنب ، آسم ، تنگی نفس ، سرماخوردگی های مکرر مفید می باشد. در واقع برای درمان یبوستهای شدید انجیر را شب در شیر خیسانده صبح ناشتا میل فرمایید.بهتر است بدانید که انجیر حالت تشنگی و تب را از بین می برد.والبته شیرابه انجیر یک مایع پنیر خوبی می باشد.

انجیر،خواص انجیر

با دانستن خواص این میوه حتما آن را در سبد میوه خود بگنجانید.

انجیر و خواص آن

هلو

سیب

کیوی


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : یک شنبه 6 دی 1394
ویتیلیگو و راههای درمان آن

ویتیلیگو و راههای درمان آن

درمان ویتیلیگو،درمان ویتیلیگو در امریکا،ویتیلیگو+درمان،ویتیلیگو چیست؟،ویتیلیگو و بارداری

ویتیلیگو یا برجس و علائم آن را بشناسیم ؟

در واقع برجس‌ عبارت‌ است‌ از از دست‌ رفتن‌ رنگ‌ پوست‌ به‌ صورت‌ لکه‌لکه‌. تمامی‌ گروه‌های‌ قومی‌ و نژادی‌ را مبتلا می‌کند. اغلب در پوست‌ پشت‌

دست‌ها، صورت‌ و زیر بغل‌ ایجاد می‌گردد. در اواخر دوران‌ کودکی‌ (12-9 سالگی‌) تا میانسالی‌ رایج ترمی باشد.

برجس‌،لک و پیس،ویتیلیگو،درمان ویتیلیگو

علایم‌ رایج این بیماری :

در واقع ماکول‌ها (نواحی‌ کوچکی‌ بارنگ‌ متفاوت‌ از پوست‌) یا لکه‌هایی‌ با مشخصات‌ زیرهستند:

آنها صاف‌، سفید و غیرقابل‌ لمس‌ با انگشتان‌ هستند.

به طورگسترش‌ یافته‌، نواحی‌ بسیار بزرگ‌، با شکل‌ نامنظم‌ و بدون‌ رنگی‌ را تشکیل‌ می‌دهند.

اغلبدر هر دو طرف‌ بدن‌ و تقریباً در جای‌ مشابهی‌ قرار دارند.

اندازه قطر آنها از 3-2 میلی‌متر تا چند سانتی‌متر متفاوت‌ می باشد.

سبب آزار و خارش‌ نمی‌شوند.

اختلال‌ باعث‌ خاکستری‌ شدن‌ زود هنگام‌ مو می‌گردد.

علل‌ بیماری را بشناسید.

به احتمال زیاد بیماری‌ خود ایمن‌. سلول‌های‌ رنگدانه‌ ساز (ملانوسیت‌) می‌میرند و در نتیجه‌ رنگدانه‌ای‌ تولید نمی‌شود.

عوامل‌ افزایش‌دهنده‌ خطر

وجودسابقه‌ خانوادگی‌ برجس‌

وجود بیماری‌ تیروئید یا غده‌ فوق‌ کلیوی‌

داشتن دیابت‌ شیرین‌

داشتن بیماری‌ آدیسون‌

داشتن کم‌خونی‌ وخیم‌

ایجاد پرکاری‌ و کم‌کاری‌ تیروئید

میاستنی‌ گراو

وجود صدمات‌ فیزیکی‌ نامعمول‌ (آفتاب‌ سوختگی‌ شدید، جراحی‌)

برجس‌،لک و پیس،ویتیلیگو،درمان ویتیلیگو

پیشگیری‌ از بیماری

در حال‌ حاضر قابل‌ پیشگیری‌ نمی باشد.

عواقب‌ مورد انتظاردر این بیماری

درمان‌ طولانی‌ و غالباً غیر رضایت‌بخش‌ می باشد.

معمولارنگدانه‌ دار شدن‌ مجدد به‌ صورت‌ کامل‌ و پایدار به‌ ندرت‌ امکان‌پذیر است‌.

در واقع درمان‌ شامل‌ استفاده‌ از یک‌ داروی‌ خوراکی‌ به‌ نام‌ پسورالن‌ می باشد.

در صورت‌ قطع‌، بیشتر رنگدانه‌های‌ دوباره‌ ایجاد شده‌ اغلب از بین‌ می‌روند.

پیش‌بینی‌ مقدار بهبودی‌ با درمان‌ امکان‌پذیر نیست‌.

افراد جوانتر (زیر 30 سال‌) و افرادی‌ که‌ زود تحت‌ درمان‌ قرار می‌گیرند، اغلب بهتر پاسخ‌ می‌دهند.

یک‌ سال‌ برای‌ ارزیابی‌ نتایج‌ زمان‌ بدهید.

عوارض‌ احتمالی‌ این بیماری

اختلال‌ امکان دارد هرگز کاملاً از بین‌ نرود و باعث‌ بدشکلی‌ پایدار شود.

درمان‌ این بیماری چگونه است ؟

برجس‌،لک و پیس،ویتیلیگو،درمان ویتیلیگو

 

بهتر است بدانید که آزمون‌های‌ تشخیصی‌ می‌توانند شامل‌ بررسی‌ میکروسکوپی‌ پوست‌ با خراش‌ دادن‌ آن‌ در کنار معاینه‌ فیزیکی‌ نواحی‌ مبتلای‌

پوست‌ باشند.

در واقع این‌ اختلال‌ خوش‌خیم‌ است‌ و اغاب تنها یک‌ مشکل‌ زیبایی‌ به‌ شمار می‌رود.

بعضی‌ بیماران‌ مبتلا به‌ بیماری‌ محدود می‌توانند از یک‌ فرآورده‌ آرایشی‌ استفاده‌ نمایند.

ضایعات‌ را با مواد آرایشی‌ ضدآب‌ و ماست‌ بپوشانید.

لازم به ذکر است که برای‌ محافظت‌ مناطق‌ بدون‌ رنگدانه‌ از آسیب‌ آفتاب‌ از ضدآفتاب‌ دارای‌ قدرت‌ محافظت‌ شماره‌ 15 یا بالاتر استفاده‌ کنید.

برای‌ بیمارانی‌ که‌ از سایر درمان‌ها فایده‌ای‌ حاصل‌ نمی‌کنند، امکان دارد پیوند پوست‌ پیشنهاد گردد.

داروهای مورد استفاده

امکان داردبرای‌ شما پسورالن‌ در کنار مواجهه‌ با اشعه‌ فرابنفش‌ (UVA) که‌ تولید رنگدانه‌ توسط‌ سلول‌های‌ رنگدانه‌ای‌ سالم‌ مجاور سلول‌های‌

آسیب‌ دیده‌ را تحریک‌ می‌کند، تجویز شود.

ترکیب‌ پسورالن‌ و UVA ، PUVA نام‌ دارد.امکان دادر نتایج‌، ناامیدکننده‌ باشند و عوارض‌ جانبی‌ رایج هستند.

امکان دارد برای‌ برجس‌ گسترده‌، هیدروکینون‌ به‌ صورت‌ مونوبنزیل‌اتر تجویز گردد.

برجس‌،لک و پیس،ویتیلیگو،درمان ویتیلیگو

فعالیت‌ های این دوره را بشناسید.

محدودیت‌ وجود ندارد.

در واقع اگر شما دچار علایم‌ جدید و غیر قابل‌ توجیه‌ شده‌اید. داروهای‌ مورد استفاده‌ در درمان‌ ممکن‌ است‌ عوارض‌ جانبی‌ ایجاد نمایند.

نکات ذکر شده شما را درشناخت بیشتر بیماری یاری می کند.

ویتیلیگو و راههای درمان آن

مطالب مرتبط:

آکنه روزاسه چیست

آکنه


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : روغن شترمرغ
تاریخ : سه شنبه 1 دی 1394